퍼센티지

PERCENTAGE


사회적 기업이 모여 만든 콘셉트 브랜드

퍼센티지는 대한민국의 사회적 기업이 모여 만든 콘셉트 브랜드로, 이번 전시에는 ‘가치 소비’라는 주제로 공기핸디크래프트, 콘삭스, 비백이 참여한다.
공기핸디크래프트는 GONGGI 지구마을 소생산자들과 함께 만들고 나누는 리빙 브랜드이다. 콘삭스는 옥수수 섬유와 유기농 면 등 친환경 소재를 사용하고, 제조와 유통 과정에서 자원 낭비를 최소화해 지속 가능한 패션을 추구한다. 비백은 ‘Beyond Bag’의 줄임말로 가방 이상의 것을 추구하자는 의미를 담은 업사이클 가방 브랜드이다.

The exhibition will include GONGGI Handicraft, CORNSOX, and B.BAG, which will be held under the title ‘Value Consumption’. The exhibition will release a message that consumers can choose to consume value on their own.
Air Handicraft is a Living Brand that is made and divided with small producers of GONGGI Global Village. Cornsox uses eco-friendly materials such as corn fiber and beef farming, aims to minimize damage to the environment, waste of resources, and solve social problems such as sustainable environment and poverty problem. B.BAG is short for Beyond Bags and mean more than bags. It’s an up-cycle bag brand that focuses on the environment and thinks about pursuing a better life.